Thursday 27 March 2014

KENALI ESP SHAKLEE

Shaklee merupakan SYARIKAT PERTAMA yg mencipta makanan tambahan PROTIN berasaskan KACANG SOYA. Hakikatnya, pengasingan protin yang PERTAMA ini dicipta oleh Dr. Shaklee pada awal 70-an. Kini, banyak ujian klinikal telah membuktikan bahawa Dr Shaklee telah lama mengetahui protin soya adalah FAKTOR UTAMA dalam penjagaan kesihatan yg unggul.

Energy Soy Protein (ESP) ini DIIKTIRAF oleh seluruh dunia dengan mempunyai kajian klinikal yg sangat ekstensif dan komprehensif serta memiliki kualiti protin yg paling tinggi pernah dihasilkan. Kacang soya yang digunakan oleh Shaklee hanya mengandungi "NON-GMO"(non-Genetically Modified Organism) yg mana ia diproses pada kadar suhu yang rendah. Setiap 850g (1 tin ESP) dihasilkan daripada 30kg kacang soya dan memberikan sumber tenaga segera dan boleh bertahan lama.

Energy Soy Protein dari Shaklee ini merupakan SATU-SATUNYA PRODUK di dalam pasaran yg menjamin penyediaan 9 ASID AMINO PENTING yg tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia. Ia turut diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral. Kandungan Indeks Glisemik (G.I)* yang rendah iaitu 39, menjadikan ESP sangat sesuai juga kepada penghidap kecing manis.
(*Boleh baca tentang indeks glisemik pada post sebelum ni ye..)

Satu hidangan ESP Shaklee ini adalah bersamaan dengan:
# 2 kali ganda daging
# 4 kali ganda telur
# 12 kali ganda susu
# Rendah lemak
# Tiada kolestrol
# Tiada Asid Urik
# Sangat mudah diserap oleh tubuh manusia

Anda dah kenal SEJARAH Energy Soy Protein Shaklee ni?


Sekarang saya nak bagitahu MANFAAT UTAMA kepada yang mengambil ESP ni..

Awet Muda atau Kekal Muda:
Asid amino yang ada dalam ESP membantu membina otot, rambut, darah, kuku, kulit, organ, kelenjar, 50,000 jenis protein, 20,000 jenis enzim dan pelbagai lagi. Jadi, ESP adalah kunci kepada kulit dan otot yang muda, juga mengekalkan tenaga sepanjang hari.

Hormon Semulajadi:
Isoflavon yang kaya di dalam soya memberikan fungsi yang sama dengan hormon wanita. Membantu menurunkan kolestrol, mengelak osteoporosis dan risiko sakit jantung.

Meningkatkan Fungsi Prostat Lelaki:
Elemen genistein dalam soya telah terbukti dapat menghalang pertumbuhan dan mencegah sel kanser dari merebak. Ia bertindak menghapuskan segala radikal bebas dalam sel-sel badan yang akan bermutasi DNA, yang akan menukarkan sel-sel badan menjadi sel-sel kanser. Selain dari itu, ia juga bertindak menjaga ovari dan rahim, prostat dan kitaran haid.

Kulit Tegang dan Berseri:
ESP membantu merangsang pertumbuhan kulit dan otot baru, memudar dan hilangkan kedutan, bertindak sebagai anti-penuaan, memberikan kesan kulit berseri dan otot menjadi lembut, sekaligus proses pemulihan luka menjadi lebih cepat dan parut luka turut hilang.

Pembekal Tenaga Segera:
Memberi tenaga segera kepada tubuh badan dan sistem imum juga akan bertambah baik. Jadi masalah keletihan, insomnia, migrain, stress dan kemurungan dapat diatasi.

Meningkatkan Memori:
Ingatan menjadi lebih kuat, menjadi semakin cergas, keupayaan seksual diperbaiki dan lain-lain lagi.

Memulihkan Pigmentasi:
Rambut putih atau uban lambat keluar, mengurangkan masalah rambut gugur dan keadaan rambut, juga menghalang pigmentasi dan jeragat.


untuk keterangan lanjut:
Fb: Zue Akim Biz
sms/wassap:0126674640|ZUE|

No comments:

Post a Comment