Thursday 3 March 2011

how i met him...

SYED DZOL HAKHIM B SYED ABD RAHMAN... that's him..
kalo nak di katakan, kami ni dah kenal dari skolah tadika sebenarnye.. kami dok sekampung. masa tadika die tinggal dgn opahnye sb tu skolah tadika sama ngan aku.. pastu masuk skolah rendah pun die masih tggl dgn opahnye. so, ktorg skolah rendah pun sesame.. aku memang igt la sgt2 pasal die ni masa primary sb kami mmg slalu bersaing sape dpt no 1 dlm kelas. hehe.. slalunye aku la menang. heheh! sampaila UPSR aku menang gak. hahaha... pastu habis skolah rendah aku dah xpenah jumpe@dgr langsung perkembangan tentang die. die skolah menengah kat mane pn aku xtau...yg heran tu, sepanjang ktorg skolah menengah mmg x penah langsung jumpa dekat kampung.. sampai la aku dah nak masuk thn akhir diploma, raya tahun tu aku ada lalu depan umah opah dia n ternampak la seseorg yg aku rs cam kenal je..sepintas lalu je pun...dia pun nmpk mcm terkejut...mlm tu tanpa diduga, dia call aku kat rumah...hanya Allah je yg tahu debaran kat hati ni...mlm tu la kami bersembang setelah sekian lama tp masih belum berjumpa lg..yang x sangka tu dia boleh igt lagi no phone aku yg aku penah kasik masa skolah rendah dulu!! mmg kuat igatan dia..hehe...mlm tu kami bertukar no handphone n lepas mlm tu, i never heard about him anymore....then, berkurun lama dah aku rasa.. tetiba die kontek aku semula masa sem 5 diploma. masa tu 'kebetulan' die praktikal kat poli seberang perai n aku blaja kat uitm penang. so that's the 1st 'date' aku dgn die after 9 years.. huh! berdebarnye xtau nak kata la... masa tu x penah pikir pn "inikah debaran berdepan dgn jodoh aku?" lantak ah..haha.. tp lepas jumpe tu die missing lg... sampaila masa tu aku tgh nak final exam diploma, tetiba die kol (mmg suke kol tetiba..) n tetiba gak die 'melamar' utk aku jadi someone special. huh, sib baik xde lemah jantung! tp aku jual mahal gak.hihi.. n then die missing lg..merajuk kot! utk kali yg ketiga nya..selepas aku pn dah x igt hal kisah die, tetiba die kol (aku tgh cuti sem 1 degree) n trus nak ajak 'dating' kat ipoh. 'kebetulan' gak aku nk ke ipoh sb nk berangkat ke shah alam hr tu. so aku pn tgu punya tggu sampai bas dah dtg tp die xmuncul2.. huh! memain je la tu.. sekembalinya aku dari shah alam dptlah berita rupa2nya die excident nk kejar jumpe aku hari tu.. huhu..really touching.. this time aku dah xbleh nak jual mahal lg.. harus mengaku that i 'felt' with him. i still remember it's on may 2004, he approached me n we decided to go further...3 month later on 080804 we're enganged.. haha.. cepat kan? pastu yg paling best, 3 month later on 181104 we're married.. couple~enganged~married on the same year... gile ke kitaorg? haha.. tu la jodoh kami.. unexpected.. really..walaupun tempoh percintaan kami mcm singkat tapi tanpa disedari 'kisah cinta' kami sangat panjang ^_^ ... aku penah tanya die..sejak bila die mula ada perasaan dgn aku?..
die jawab ~since the 1st time i saw u... hmmm.. that's the man i love till d end... aku pun xpasti bila masa '1st time' yg die maksudkan...masa tadika?skolah rendah?hari raya msa aku lalu depan umah opah dia?masa jumpa kat penang?lepas dia eksiden? Wallahualam.... anyway, that's how i met him.. :)

ENGAGEMENT:080804

4 comments:

  1. actually 'dia' penah share citer ni ngn stdent2 'dia'....
    how sweet...
    ^_^

    ReplyDelete
  2. yes he always is.. that's why i always love your P.A!

    ReplyDelete
  3. oooo..br tau..ptt ar slalu missing ms kt uitm dl..rupanyer g dating jer..haha..*joking*..moga kekal bahagia hingga ke akhir hayat :)

    ReplyDelete
  4. hehe.. tau xpe kam.. itulah rahsianye...pape pun thanks...amin...

    ReplyDelete