Tuesday 6 May 2014

Kenali VIVIX~Pasti Jatuh Hati!

Vivix™-supplemen anti penuaan terbaik di dunia kerana ia adalah SUPLIMEN PERTAMA  di dunia yg mampu menembusi DNA manusia.

BAGAIMANA??

Dalam kajian makmal, ramuan Vivix telah menunjukkan ia member impak kepada 4 MEKANISMA UTAMA PENUAAN pada tahap selular.

 Mari saya terangkan setiap satu mekanisma tersebut:

1.Melindungi & Memperbaiki sel DNA manusia
Setiap hari sel tubuh diserang hampir sejuta serangan yg mampu merosakkan DNA. Serangan ini akan merosakkan pengkalan data genetik, mengganggu fungsi sel dan usia kita.
Sel-sel anda diserang setiap hari oleh tiga perkara yang menyebabkan kerosakan kepada DNA. Pengoksidaan yang berlaku dengan tekanan yang berlebihan, pembiakan sel yang tidak wajar dan faktor-faktor alam sekitar seperti radiasi tahap rendah atau pendedahan kepada toksin. Apabila DNA sel-sel tidak sempurna untuk fungsi sel yang tertentu, sel yang terjejas akan rosak dan mati. Apa berlaku jika DNA rosak?
Kanser, salur darah tersumbat, sakit jantung, rambut beruban dan lain-lain. Semua penyakit yang kita hadapi hari ini adalah disebabkan oleh kerosakan DNA.
Peredaran masa menyebabkan sel-sel anda akan terdedah kepada lebih banyak peluang untuk pelbagai jenis kerosakkan, KECUALI sesuatu yang boleh memulihkan atau membaiki keadaan DNA yang rosak itu.

2. Pengawalan Genetik
Sebatian ini mengawal keseimbangan dinamik antara kerosakan dan pembaikan, termasuk sama ada sel-sel dirawat semula atau mati. Berdasarkan umur anda, pertahanan semula jadi anda dan keupayaan untuk pembaikan diri berkurangan manakala kerosakan sel secara semula jadi meningkat. Meningkatkan keupayaan pengawal selia genetik boleh merangsang tenaga.
Dalam satu penemuan utama, ujian klinikal terbaru menunjukkan ramuan Vivix mengaktifkan satu pengawalan genetic utama yang menolong melambatkan penuaan pada tahap selular.

3. Membantu meningkatkan tenaga dlm sel
Tenaga dalam tubuh ditingkatkan dengan pembentukan mitokondria yg baru. Apa itu MITOKONDRIA?
MITOKONDRIA dikenali sebagai 'kuasa sel’. Mitokondria mengandungi beberapa enzim dan protein yang MEMBANTU PROSES karbohidrat dan lemak yang diperolehi daripada makanan yang kita makan untuk melepaskan TENAGA. Dengan adanya MITOKONDRIA, maka berlakulah pergerakan tangan, jantung berdenyut dan segala fungsi dalam badan kita kerana setiap tindakan memerlukan tenaga. Tenaga ini disimpan dalam ATP (adenosina trifosfat) molekul yang dihasilkan dalam mitokondria melalui proses ‘oxidative phosphorylation’. Walaupun mitokondria hadir di dalam setiap sel, ianya didapati dalam KEPEKATAN YG TINGGI DALAM SEL-SEL OTOT yang memerlukan lebih banyak tenaga. Walaupun fungsi utama mitokondria adalah untuk menghasilkan tenaga, mereka juga memainkan peranan yang penting dalam metabolisme dan sintesis bahan-bahan tertentu yang lain dalam badan.
Kajian menunjukkan bahawa kekurangan mitokondria adalah punca banyak penyakit biasa. Sesetengah orang dewasa dengan keadaan kronik juga diperolehi akibat kekurangan mitokondria. sebagai contoh , penyakit Alzheimer , Parkinson , kencing manis , darah tinggi, penyakit jantung , osteoporosis, kanser, penyakit autoimun seperti multiple sclerosis, lupus dan reumatoid artritis, dan lain-lain. Kekurangan mitokondria juga memainkan peranan penting dalam gejala penuaan.

4. Melambatkan Pembentukan AGE 
Dalam pemakanan manusia , Advanced Glycation End products(AGE) adalah bahan yang boleh menjadi faktor dalam pembangunan atau penyebab kepada penyakit degeneratif. Sebatian berbahaya boleh menjejaskan hampir setiap jenis sel dan molekul dalam badan dan dianggap sebagai salah satu faktor penuaan dan beberapa penyakit kronik yang berkaitan dengan usia. Ia juga dipercayai memainkan peranan dalam penyebab kencing manis (Diabetes). Jika diabetes tidak dikawal dengan baik, ia boleh membawa kepada banyak penyakit seperti penyakit kardiovaskular, penyakit buah pinggang, penyakit mata, ulser dan amputasi anggota badan yang lebih rendah. untuk mengekalkan paras gula dalam darah yang stabil, diet yang sihat dan senaman yang kerap adalah penting.
Kajian terkini menunjukkan bahawa pengambilan diet yang kaya dengan POLIFENOL  seperti anggur Muscadine boleh menghalang pembentukan PROTIN AGE  dan memberi  beberapa perlindungan terhadap penyakit kencing manis. pesakit diabetes mempunyai tahap PROTIN AGE yang lebih tinggi dalam  badan mereka.  PROTIN AGE  adalah bahan yang terbentuk apabila molekul gula bertindak balas dengan protien dalam badan, yang boleh menyumbang kepada komplikasi diabetes.
Ramuan vivix 10 KALI lebih kuat dari resveratrol mampu melambatkan penbentukkan AGE!


Jadi, dah baca tentang BAGAIMANA VIVIX BERFUNGSI?
Sekarang, mari saya ceritakan pula apa ramuan yang terkandung dalam VIVIX ni… 


Vivix™ adalah minuman campuran botani merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol.
Mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol menjadikan Vivix begitu unik. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi.

Apa itu Polifenol ?
Polifenol adalah kelompok zat kimia yang ditemukan pada tumbuhan. Zat ini memiliki tanda khas yakni memiliki banyak gugus fenol dalam molekulnya. Polifenol berperanan dalam memberi warna pada suatu tumbuhan seperti warna daun ketika musim gugur. Pada beberapa kajian disebutkan bahwa kelompok polifenol memiliki peranan sebagai antioksidan yang baik untuk kesihatan. Antioksidan polifenol dapat mengurangi risiko penyakit jantung, pembuluh darah dan kanser.Terdapat penelitian yang menyimpulkan polifenol dapat mengurangi risiko penyakit Alzheimer. Polifenol dapat ditemui pada kekacang, teh hijau, teh putih, anggur merah, anggur putih, minyak zaitun, coklat hitam, dan delima. Kadar polifenol yang lebih tinggi dapat ditemukan pada kulit buah seperti pada anggur, epal, dan jeruk.

Bahan2 yg terkandung di dalam Vivix :

1- Anggur Muskat (Muscadine)
·        dikenali sebagai anggur nombor satu di Amerika kerana kebaikannya yang boleh  membuatkan kulit bertambah muda serta memberi kesihatan berpanjangan.
·        Anggur muskat dan bijinya adalah sumber terbaik antioksidan, mempunyai ciri antiradang..
·        merupakan anggur yg paling tinggi nilai resveratrol
·        Resveratrol adalah polyphenol yg dipanggil phytoalexin
·        mempunyai 40 kali ganda lebih polifenol berbanding anggur lain.
·        terbukti berfaedah bagi kesihatan kardiovaskular*, menurunkan tahap gula dalam darah selain melambatkan proses penuaan.
·        mengandungi asid ellagik (satu pythonutrien yg tdk dijumpai pada anggur2 lain)
·        Asid ellagik berfingsi MEMBANTU mhentikan kimia penyebab kanser, anti-virus dan anti-bakteria
* Kardiovaskular : Sistem peredaran darah dalam tubuh manusia yang terdiri daripada jantung, paru-paru, salur darah, darah dan otot.

2- Elderberi
·        tumbuhan lasak tanah lembap di sepanjang tepi jalan dan sungai hanya di Eropah dan Amerika Utara.
·        digunakan sekian lama dalam perubatan tradisional bagi mengubati asma, sembelit, artritis dan selesema
·        antioksidan yang kuat dan melindungi sel daripada kerosakan disebabkan toksin alam sekitar, diet tidak seimbang serta tekanan.
         
3- Polygonum Cuspidatum
·        sejenis pokok saka terbesar di Asia
·        sumber semula jadi resveratrol sama seperti yang terdapat pada kulit anggur merah dan biji anggur merah
·        kandungan resveratrol membantu memperlahankan proses penuaan, merendahkan kolesterol, merendahkan tekanan darah dan mengurangkan lebihan lemak yang tidak diperlukan tubuh
        
4- Lobak Ungu
·        sumber vitamin A terbaik
·        mengandungi fitokimia ANTHOCYANIN iaitu sejenis antioksidan yg kuat dan tertinggi yg MEMBANTU anti-bakteria, anti-radang penyakit, mengurangkan penyakit koronari (risiko penyakit jantung) serta bagus utk penglihatan.

So… apa pendapat anda tentang VIVIX setelah membaca semua info di atas ni?
Saya memang rasa seronok sangat selepas tahu apa yang ada dalam sebotol VIVIX yang comel je tu..hihihi.. bak kata pepatah ‘kecil-kecil cili padi’ je VIVIX ni.. walaupun botolnya kecil je, tapi isi dalamnya pekat, likat dan hanya perlukan sesudu teh je sehari untuk kesihatan menyeluruh..! Dan… oleh sebab isinya pekat, sebotol tu boleh la digunakan untuk tempoh 2 BULAN.. best kan?

Akhir sekali, saya nak kongsikan satu TESTIMONI yang pada saya adalah antara testimoni yang membuka mata saya mengenai VIVIX ni.. Mari kita baca…
Ni cerita Master Iffah tentang SLE yg dihidapinya semakin baik dengan VIVIX. Alhamdulillah...Jom baca jap kisahnya.. 
[cerita ni sy ambil kat blog ni:http://www.mamafaiz.com/search/label/SLE]
________________________________________________
Hari ini Iffa ingin bercerita tentang satu potion ajaib dari SHAKLEE yang telah Iffa amalkan selama hampir 5 bulan untuk merawat/mengubati masalah SLE/MCTD/RA atau lebih mudah Iffa katakan, sakit autoimmune yang masih menjadi misteri puncanya.. Tentu ramai yang telah tahu tentang masalah kesihatan Iffa ini..mungkin ramai juga yang tidak mengetahuinya kerana jika anda bertemu Iffa secara face to face, pasti anda semua tidak akan percaya, tubuh yang comel dan ceria ini menanggung derita sakit yang tiada penawarnya(itu kata doktor sains).Sedikit latar belakang tentang Iffa dan sakit iffa:
Sejak zaman kanak-kanak selalu mengalami sakit dada, muka n kulit pucat - anemia
1998 - Warded kerana alahan kepada ubat tahan muntah setelah demam yang tak kebah2
1998 - 2002 : Sepanjang sesi persekolahan di asrama, selalu sakit, anemic yang berpanjangan tetapi masih aktif bersukan, beraktiviti di sekolah.. Collapse in 2000 ketika saat hampir menduduki PMR, mengalami gangguan memory dan focus (Even soalan math yang mudah pun tidak boleh nk buat - sampai Iffa nangis2 dengan En Khalid minta kelas extra - Terima Kasih Cikgu..Jasamu tidakkan kulupakan..)
2003 - 2007 : Mula mengalami radang sendi, demam panas tiba-tiba and mmg tidak mampu utk bangun n ke kuliah. Disahkan mengidap RA.. menjalani pelbagai rawatan utk RA - modern, homeo, alternatif, syifaa dll... tetapi usaha tidak berjaya...
Oct 2006 : Collapse sekali lagi, Liver damaged, nerve attack, severe bleeding on skin internal and external due to steven johnson sindrom.. Was critical and warded for 10 days at PUTRA, Malacca.. (According to Doctor, peluang hidup sangat tipis - berserah & tawakal pada Allah..) Alhamdulillah Allah masih berikan Iffa peluang untuk hidup.. berbakti dan berkongsi tentang cara hidup sihat bersama anda semua hingga hari ini.
Ok, cukup setakat itu ttg sakit iffa.. if nak cerita detail, Iffa boleh terbitkan buku ..(^__^). Ramai yang tidak tahu tentang sakit autoimmune, bagi mereka yang mempunyai ahli keluarga yang mengalaminya barulah ada kesedaran untuk mengetahui ttg sakit ini wujud.. Alhamdulillah di Malaysia, Persatuan SLE Malaysia (PSLEM) sudah mula giat memberikan kesedaran ttg sakit ini. 
Baiklah, jika anda semua ingin tahu.. rawatan yang ada untuk pesakit SLE ini ialah dengan pengambilan steroid.. tinggi atau rendah dosenya bergantung kepada activity cell yang menyerang pesakit.. terdapat juga ubat tambahan yang diberikan .. spt plaquenil utk MCTD dll..(hampir lupa sbb sudah hampir setahun Iffa x ambil ubat-ubat ini - jangan marah ye doctor, ubat-ubat itu terlalu byk kesan sampingan, i'd like to stay healthy but with natural ways).
Alhamdulillah, setelah mencari-cari supplement yang boleh membantu Iffa kekal cergas, tidak demam berpanjangan dan dijauhi dari jangkitan penyakit (orang SLE ni senang dpt infection tau)..dan yang penting, Iffa mampu berdiri, berjalan, melakukan kerja-kerja harian tanpa rasa seperti dililit atau berjalan diatas kawat2 duri.. Iffa bertemu Shaklee.. mula-mula makan untuk tambah susu, tapi tergerak hati untuk cuba VIVIX, potion ajaib..kuasa Allah SWT..

____________________________________________________
Alhamdulillah… seronok kan bila kita dapat membantu orang ramai berikhtiar dengan VIVIX ni untuk jadi lebih sihat? Tetapi jangan pula kita lupa bahawa KESEMBUHAN ITU DATANG DARI ALLAH S.W.T jua. Kita semua hanya manusia yang boleh memberi bantuan supaya mereka dapat berikhtiar..

Jika ada sebarang persoalan boleh hubungi saya:
FB: Zue Akim Biz
Sms/wassap: 0126674640-ZUE

No comments:

Post a Comment