Saturday 5 April 2014

RESVERATROL, INSULIN & DIABETES: APA KAITANNYA??

BAGAIMANA RESVERATROL MENGAWAL KENCING MANIS SECARA SEMULAJADI?

Diabetes memang satu penyakit berbahaya . Insulin diperlukan untuk menukar gula dalam darah kepada tenaga yang boleh diakses dalam sel-sel badan. Seseorang yang menghidap diabetes tidak dapat menghasilkan insulin ke dalam badan mereka atau sel tubuh tidak bertindak balas terhadap insulin. Ini akan menyebabkan paras glukosa darah yang sangat tinggi dan banyak komplikasi yang mungkin terjadi termasuk penyakit jantung, buta, strok dan kerosakan saraf.Apabila badan anda kehilangan sensitiviti terhadap insulin,anda berisiko tinggi diserang diabetes. 
RESVERATROL berupaya untuk meningkatkan sensitiviti badan terhadap insulin dan merupakan langkah yang baik untuk menghentikan serangan kencing manis.
Secara saintifik, Resveratrol merangsang enzim yang dipanggil ” SIRT1 “. 

Apakah fungsi Enzim SIRT1 ini? 
SIRT1 sentiasa mengawal sensitiviti insulin dalam badan dan mengawal rembesan insulin. Apabila Enzim SIRT1 diaktifkan ia akan membantu anda melawan kencing manis secara semulajadi. Pengaktifan SIRT1 gen , atau dikenali sebagai gen “anti -penuaan” meningkatkan jumlah mitokondria di dalam sel-sel badan  dan meningkatkan kadar metabolisme badan. SIRT1 juga menimbulkan sensitiviti insulin yang memudahkan badan untuk mengambil dan menggunakan glukos dari darah. Dengan cara ini , Resveratrol mampu mengurangkan gejala kencing manis . Resveratrol boleh membantu mengawal kencing manis dan mampu mencegah dari berlakunya kencing manis.


Apabila badan anda kehilangan sensitiviti terhadap insulin, lebih banyak  insulin diperlukan untuk mengekalkan paras gula dalam darah yang sihat. Pada sesetengah kes, Pankreas tidak mampu membekalkan insulin yang mencukupi untuk menguraikan gula. Oleh itu , sesetangah pesakit kencing manis perlu menerima suntikan insulin tambahan. Resveratrol telah disahkan untuk meningkatkan sensiviti tubuh anda kepada insulin dan ia akan  mengurangkan kuantiti insulin yang diperlukan untuk mengekalkan paras gula darah yang anda inginkan.

BAGAIMANA NAK DAPATKAN RESVERATROL NI?

Vivix Shaklee mengandungi resveratrol. Malah Vivix terbukti 10 kali lebih bertenaga daripada resveratrol!

VIVIX Shaklee: RM475


TESTIMONI DIABETES:



Boleh dapatkan lebih testimoni dan keterangan lanjut daripada saya:

Pengedar Sah Shaklee: 012-6674640|ZUE|sms/wassap
Fb: Zue Akim Biz

No comments:

Post a Comment